De do’s en don’ts van franchise

Do

De ondernemer wil kostenreductie door volume-inkoop en deze schaalvoordelen realiseren door centrale inkoop

De ondernemer wil kwalitatief en kwantitatief groeien.

De ondernemer zoekt lokale / regionale betrokkenheid.

De ondernemer wil zijn financiële positie versterken door eventuele eigen vestigingen om te zetten naar franchisevestigingen.

De ondernemer streeft naar een win-win situatie met potentiële franchisenemers.

Don’t

Richt geen franchiseorganisatie op als de formule zich onvoldoende als uniek product/dienst heeft bewezen.

Richt geen franchisevestiging op als de ondernemer alle touwtjes in handen wil blijven houden; franchise betekent samenwerken!

Richt geen franchiseorganisatie in als de verdienmodellen niet goed zijn; een franchisenemer heeft bij goed gebleken ondernemerschap ook recht op een behoorlijke boterham.

Neem geen overhaaste beslissingen, neem tijd voor marktonderzoek, gesprekken met andere franchiseorganisaties en praat met een goede franchise consultant.

Volg je dromen

CONTACTGEGEVENS


European Franchise Consultants
Hein van Baalen
info@europeanfranchiseconsultants.nl
+31(0)6-22995970
+31(0)76-5203252
Sociale netwerken