Franchisen of zelf iets ondernemen?

Het blijft ondernemen, dat wil zeggen: risico lopen. Voor een startende ondernemer die niet beschikt over tonnen aan eigen kapitaal is het bijna onmogelijk geworden om een eigen zaak te beginnen in sectoren als de detailhandel, de horeca, of de zakelijke dienstverlening. Wie gaat die investeringen voorschieten?

Duurzaam ondernemen

Banken zijn door de kredietcrisis nog voorzichtiger geworden in hun kredietverstrekking dan ze al waren, ze worden daar ook toe gedwongen door nieuwe regels die hen dwingen om het risicoprofiel van hun klanten scherp in de gaten te houden. Wie nu bij de bank aanklopt voor een krediet om een nieuwe zaak te openen moet aan zware eisen voldoen, vooral wat betreft het eigen vermogen dat wordt ingebracht en de borgstelling die moet worden afgegeven. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 80% van de franchisenemers na drie jaar nog onderneemt maar dat vanuit volledige zelfstandigheid minder dan 45% nog onderneemt. Kortom: ondernemen vanuit franchise is duurzaam.

Aansluiten bij een franchiseketen is dan een serieuze optie!

De marketinggedachte is de basis voor succesvol ondernemen bij franchising. In zijn totaliteit komen alle facetten van het marketingconcept in ‘optima forma’ onder de franchisenoemer naar voren. Dit geldt zowel voor de franchisegever als de franchisenemer. Voor beide partijen betekent dit het creëren van een win-win situatie, waardoor groeiresultaat en expansie wordt gerealiseerd.

Volg je dromen

CONTACTGEGEVENS


European Franchise Consultants
Hein van Baalen
info@europeanfranchiseconsultants.nl
+31(0)6-22995970
+31(0)76-5203252
Sociale netwerken